Vier landendag - Reisverslag uit Folkestone, Verenigd Koninkrijk van Karin - WaarBenJij.nu Vier landendag - Reisverslag uit Folkestone, Verenigd Koninkrijk van Karin - WaarBenJij.nu

Vier landendag

Door: Kavazo

Blijf op de hoogte en volg Karin

11 Mei 2017 | Verenigd Koninkrijk, Folkestone

Eerste reisdag. Vanochtend mooi op tijd vertrokken richting Duinkerken voor de overtocht met de boot. We waren 2,5 uur te vroeg, dus nog even naar Gravelines gegaan waar een vestingwerk te zien was. Niets spectaculairs, maar wat doe je anders met je tijd in zo'n uiterst onaantrekkelijk gebied. Omdat we er tussen de middag waren, zochten we nog iets te eten. Kwamen in een snackbar terecht waar ze een Sirtaki serveerden (Griekse pitta met troep erin) en vette patat met 'steaks' (soort hamburgers. We hebben de hele dag last gehad van brandend maagzuur en een vol gevoel.

Dat het vandaag vierlandendag was (Nederland, Belgie, Frankrijk, Engeland), was meteen de meest opwindende gebeurtenis, want de dag verliep verder nogal saai. Via de snelweg naar Duinkerken, gelukkig zonder al te veel files of wegopbrekeningen, wachten tot de boot ging vertrekken, vrij saaie 2 uur durende boottocht (kalm zeetje, rustig aan boord met weinig passagiers), en dan...... de aankomst in Dover. Krijtrotsen en al. Prachtig weer en geen moeilijkheden bij de douane. Yes, op naar Folkstone voor de eerste overnachting. Nog steeds vol van de vette hap in het Franse dorpje, besloten wij lekkere tapashapjes te gaan halen in de buurtsuper Tesco. Gewapend met zalmhapjes, tomatenballetjes, Italiaanse ham, trifle en verse aardbeitjes en een lekkere fles witte wijn gingen wij naar de kamer. Inmiddels was het gaan regenen. De hapjes waren heeeeeerlijk! Genoten. Morgen vroeg weer op en dan richting Margate, waar we sporen gaan zoeken van William Turner, Dickens en Jane Austen. Ondanks het feit dat het hier nu half 9 is, is het voor ons gevoel echt half 10. Uurtje verschil he?

• 11 Mei 2017 - 21:53

Robert:

Een matig en misschien wel saai begin van de vakantie eindigt vaak in opperste verrukking!
    Een super vakantie gewenst!!!

Xxxx Reinie en Robert.

• 11 Mei 2017 - 21:57

Jacqueline:

Wat zijn ze toch mooi die clifs of Dover. Gauw de vette hap vergeten en genieten.

• 11 Mei 2017 - 22:25

Anja:

Klinkt toch very nice behalve de vette hap dan.

• 11 Mei 2017 - 23:05

Hans:

trifle en een flesje wijn, zeker geen slecht begin!,

• 11 Mei 2017 - 23:56

AnYa:

Spannend dat jullie sporen gaan zoeken van Turner, Dickens en Jane Austen!
    Ben benieuwd.

• 12 Mei 2017 - 07:40

Lous:

De kop is er af !!!!! Ben benieuwd naar jullie ervaringen !!!

• 13 Mei 2017 - 12:34

Me:

Klinkt als een relaxt begin van de vakantie. Redelijk saai misschien maar ook geen files of hagel gehad zoals hier! Tot het volgende verslag! !Xxxx