Vriendelijk - Reisverslag uit Broadstairs, Verenigd Koninkrijk van Karin - WaarBenJij.nu Vriendelijk - Reisverslag uit Broadstairs, Verenigd Koninkrijk van Karin - WaarBenJij.nu

Vriendelijk

Door: Kavazo

Blijf op de hoogte en volg Karin

12 Mei 2017 | Verenigd Koninkrijk, Broadstairs

Heerlijk weer bij opstaan; zonnig, prachtige wolkenpresentaties, weinig wind. Dus niets te klagen. Vandaag gaan we naar Maidstone (spreek uit: Maaidston en niet: Meedstoon, zoals wij altijd dachten). Het eerste doel is Folkstone. Daar zien wij langs de kust prachtige 1900 taferelen, zoals hotels en huizen van uitmundende grandeur. Je kunt je eenvoudig flanerende mensen voorstellen in kleding uit 1900 die langs de boulevards schrijden. En precies zo'n fotobord vonden wij bij het Grand Hotel (zie foto). William Turner liet zich nog niet helemaal zien. Slechts een vermelding dat hij hier had geschilderd, net als in Margate, even verderop. Wat we wel vonden was Yoko Ono! Zij heeft ooit op het dak van het Grand Hotel een lamp laten plaatsen in het kader van Earth Peace. Die lamp brandt nog steeds, levenslustig, dag en nacht. Ook staan er banken die gedichten fluisteren. Heel bijzonder. Verder naar Deal. Ook daar banken met inscripties van (meestal overleden) geliefden. Hele rijen staan er. Prachtig initiatief dat ook in Nederland opgepakt zou moeten worden. Het kasteel in Deal hebben we niet bezocht maar we zijn er wel langsgelopen. Het behoorde aan Lord Wellington (van de beef Wellington). Bij Margate toch nog even een Turner moment: Kingsgate. Een natuurlijke poort in de krijtrotsen. Daar heeft de grote man ook geschilderd.
Door naar Whitstable. Een pittoresk dorpje met winkeltjes zo groot als een postzegel en bijbehorende nauwe straatjes. Prachtig havengebied, schilderachtig. In een van de piepkleine cafeetjes kwam de vriendelijkheid van de Britten weer eens levendig naar voren: je moest bukken bij de doorgang van het gangetje waarin zich het toilet bevond. Boven de doorgang stond geschreven: Mind your LOVELY head, and on the way back. En dat klinkt toch heel wat beter dan: let op het opstapje...

• 12 Mei 2017 - 23:24

Jacqueline:

Zo leuk om met jullie mee te reizen.
    Wellington is volgens mij ook van de kaplaarzen (wellies).
    Kijk al uit naar morgen. Fijn dat jullie lekker weer hebben. Mooie foto's ook.

• 13 Mei 2017 - 19:28

Carla:

Ha Karin en Ger, jullie vermaken je prima!
    Fijne reis verder, heerlijk genieten samen.
    Liefs,
    Carla

• 14 Mei 2017 - 19:02

As:

Apa zal.wel genoten hebben van de naam van het kasteel !!!!! De originele naam die hem geboeid zal hebben...