Romantiek en humor - Reisverslag uit Dunstable, Verenigd Koninkrijk van Karin - WaarBenJij.nu Romantiek en humor - Reisverslag uit Dunstable, Verenigd Koninkrijk van Karin - WaarBenJij.nu

Romantiek en humor

Door: Kavazo

Blijf op de hoogte en volg Karin

16 Mei 2017 | Verenigd Koninkrijk, Dunstable

Romantiek en humor

Iedereen die wel eens Midsomer Murders heeft gezien, wordt verliefd op de schattige pittoreske huisjes die in de serie getoond worden. Ook de streek waar Barnaby en Jones doorheen rijden is adembenemend. Vandaag zouden wij dit moois allemaal met eigen ogen gaan aanschouwen. Zo gingen wij vanochtend althans op pad: de Midsomer Murder trail!
Prima weertje, beetje bewolkt, maar droog. Temperatuur ideaal: 21 graden.

Als eerste doel kozen wij voor Thame, dat in de serie Causton wordt genoemd, de plek waar het politiebureau staat: Causton CID, zoals Barnaby altijd zegt als hij iemand gaat verhoren. Het plaatsje Thame is een vrij druk marktstadje, niets bijzonders en zonder mooie gebouwtjes. Als wij bij de VVV aankomen gaan we meteen op zoek naar de routebeschrijving met alle plaatsjes die in Midsomer Murders voorkomen. Het schijnt dat in een bepaalde aflevering Joyce (vrouw van Tom Barnaby) voor die VVV een kerstviering heeft meegemaakt (lees: gespeeld). We hebben de hele route door het stadje gelopen en alle 17 plekken bezocht die in een of meerdere afleveringen een rol hebben gespeeld, maar er was niets aan te zien. Wij zouden een dergelijk doorsnee stadje nooit hebben bezocht als we de serie niet zouden kennen. Lichtelijk teleurgesteld en nog steeds gretig op zoek naar de schilderachtige taferelen die ons voor ogen stonden, verlieten wij Thame. Na nog een paar redelijk saaie stadjes gezien te hebben kregen wij door dat men in de serie hier en daar een mooie cottage heeft uitgezocht, of een leuk bruggetje of weggetje zodat het dan in de serie lijkt of alles zich op 1 plek bevindt of in elk geval in een kleine cirkel rondom Causton (Thame dus). Niets is minder waar. Wij hebben bijna 200 km gereden om een groot aantal dorpjes te bezoeken. Er waren een paar gehuchtjes bij die zo in zijn geheel als museumdorpje konden figureren en waar we precies vonden waar we zo dol op zijn. Die gehuchtjes komen dan ook voor in een bepaalde aflevering. En van die prachtige, romantische cottages en omgeving zie je bij dit verslag een paar voorbeelden. De Engelsen noemen dergelijke sprookjesachtig mooie huisjes: chocolatebox houses. Om te snoepen, die juweeltjes!

We zijn de hele dag onderweg geweest om alles te bekijken, en dan kom je, waar je ook kijkt, overweldigende lentetaferelen tegen: Uitbundig groen, bloemen en bomen, in talloze kleurschakeringen. Maar ook grappige dingen. Want de Engelsen zijn meesters in humor. Zo vond ik eens in een hotelkamer een label, zo eentje die je aan de deur hangt als je niet gestoord wilt worden of, aan de andere zijde, dat je juist wilt dat er wordt schoongemaakt. Maar op dit label stond het heel anders verwoord. Zie foto's! Verder zagen wij onderweg een bord waarop wordt gewaarschuwd voor overstekende kikkers. En ik zag bij een ondiep stroompje (maximaal 15 cm diep), een bordje waarop stond dat je er niet mag vissen. Ook zagen we 2 supermoderne scootmobielen waarop een hilarische tekst stond te lezen. Zie foto's! Verder een festival met Agatha Crusty en een humoristische kapper, genaamd Sherlock Combs! Al met al hebben wij ons best vermaakt en was het af en toe dikke pret met al die grappen. Heerlijk land!

• 16 Mei 2017 - 23:27

Anja:

Hi hi, ik lees je verhaal voor het slapen gaan, in afwachting van een nieuwe heftige dag waar ik roest te lijf ga. Bedankt weer. Hier is werkelijk niks lolligs te melden behalve dat de keuring van het schip goed is verlopen. Humor is wel de opmerking dat we een sticker missen op het motorruim dat je uit moet kijken voor de herrie. Terwijl die herrie er niet is...Ik plak liever die van jouw kikkers erop.

Fijn dat je weer een leuke dag had en ik merk dat je steeds "verliefder" wordt op dat heerlijke Engeland met haar mooie huisjes, tuinen en Monty Python achtige verkeersborden. Ik denk aan gebloemde theekopjes, scones en Hyacinth Bucket als ik je verhaal lees.

Nb prachtige foto's weer en ik vind de woordgrappen geniaal.

• 16 Mei 2017 - 23:35

Karin :

Ik vind Engeland echt een superland. Ben er gek op!

• 17 Mei 2017 - 07:55

Jacqueline:

O wat is die Engelse humor toch heerlijk, ongeëvenaard in de wereld vind ik.
    Jammer dat jullie je klem hebben gereden voor een paar plekjes, maar die plekjes zijn dan ook wel supermooi!

• 17 Mei 2017 - 09:24

Robert:

Wederom een fantastisch geschreven verhaal.

Ik heb mij enorm geamuseerd terwijl ik af en toe een greep in mijn 'chocolatebox' deed.

Zo zie je maar weer dat dingen in het echt zowel mee- als tegen kunnen vallen.........

Liefs en xxx

R&R.

• 17 Mei 2017 - 09:48

AnYa:

Gaaf Karin, wat heb je toch een leuke en meeslepende manier van vertellen! Je moet er maar oog voor hebben.

• 17 Mei 2017 - 09:56

Karin :

Bedankt voor jullie leuke reacties! Fijn om te lezen.

• 17 Mei 2017 - 10:28

Sylvia:

Die Engelsen zijn wel weer origineel. Prachtig! Leuk om elke dag jullie belevenissen te lezen. Net een spannend vervolgverhaal, waarvan je elke dag een stukje leest.

• 17 Mei 2017 - 15:20

Eljo:

op de een of andere wijze waren jouw verslagen in een "filter" terecht gekomen...begreep er niets van; maar ik heb het kunnen oplossen en nu een middagje heerlijk kunnen genieten van je avonturen en mooie foto's

zoals anderen ook al aangeven heb je een heerlijke manier van schrijven...interessant met de nodige humor

keep on going

lieve groetjes
    eljo

• 17 Mei 2017 - 17:14

Yvonne:

Ik vind die droge Engelse humor ook geweldig! Heb weer genoten van het geheel, prachtig!

• 19 Mei 2017 - 09:28

Jacques:

Heb ontzettend amusante tijd gehad met het lezen van al die spreuken/foto's.
    Wat een humor!